18 Aralık 2015 Cuma

GLUTENSİZ BİSKÜVİ







Glutensiz hazır bisküviler çok mu pahalı?... o zaman mızmızlanmıyoruz ve mutfağa giriyoruz. çooook kolay ve yapılışı çoooook zevkli.. Hatta çocuklarınızla beraber yapın derim daha da güzel olacaktır.


Malzemeler


*  2 yumurta

* 2 yemek kaşığı tereyağ yada margarin

* 1 yemek kaşığı toz şeker
* 2 yemek kaşığı bal
* 1 çay kaşığı karbonat
*  2,5 su bardağı glutensiz un
* 1 paket vanilya




Yapılışı


* Bal ve karbonatı bir cezvede köpürünceye kadar pişirin. 
* Karıştırma kabında yumurtalar ve şekeri çırpın 
* Üzerine tereyağ ekleyip çırpmaya devam edin. 
* Bal+ karbonat karışımını ekleyin karıştırmaya devam edin
* Unuda yavaş yavaş ekleyip ele yapışmayacak hamuru oluşturun. 
* Hamuru buzdolabında 10 dk. Dinlendirin
* Tezgah üzerinde merdane ile açıp su bardağı ile kesin. Üzerine kürdan ile delikler oluşturun. 
* Yağlıkağıt serili tepsiye dizin. 200 derece ısıtılmış fırında 8 dk. Pişirin.

 

Not: hamurları açtığınız tezgahtan bıçağın keskin tarafıyla kaldırarak alın. 
        Pişirirken gözünüz fırında olsun, çünkü çok çabuk pişiyor. Benimkiler nerdeyse yanacakmış..:))












9 yorum:

  1. merhabalar, uzun zamandir degisik tarifler deniyordum olmamisti, sizin yukaridaki tarifinize yarim bardak ilik laktozsuz sut ekledim ve iki ceviz kadar alip unla yuvarladim, 10 dk buzdolabinda dinlendirdim, 180 derece 25 dakikada pisirdim, minik keklere donustuler, tadi da kivami da inanilmaz. coook tesekkurler.. esim colyak hastasi, sayenizde cok sevinecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur, süt ekleyince kek haline dönüşmüş.:) Mutfakta çareler tükenmez. Eline sağlık :)

      Sil
  2. Glutensiz un olarak hangisini kullandiniz acaba?ben simdi yapacagim biskuviyi.cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Golda glutensiz un kullandım.

      Sil
    2. merhaba vildan hanım... size sorum hazır kuru ve yaş mayalae guluten içeriyormu? eşime çölyak hastalığı teşhisi konuldu... artık herşeye dikkat etmek zorundayız... cevaplarsanız sevinirim... sağlıklı günler diliyorum...

      Sil
    3. Yuva marka maya garanti veriyor. Ben yuva kullanıyorum.Sevgiler.:)

      Sil
  3. İyi günler tarifi bende başarıyla yaptım. Tadı çok güzel oldu fakat kıtır kıtır bir büskivi olmadı, daha çok bayatlamış petibör gibiydi . Benzer sorunlarla karşılaşanlar oldu mu? Olduysa çözümünü anlatabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Un olarak badem unu kullanılabilir mi?

    YanıtlaSil
  5. Vildan Hanım çok teşekkür ederim.Tariflerinizi sürekli yapıyorum çok güzel oluyor.Bisküvilerin petibörden farkı yok.Glutensiz herşeyi sizden öğrendim.Bu hastalığı kolaylaştırıp,yaşanabilir kıldığınız İçin teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...