24 Mayıs 2011 Salı

GLUTENSİZ MANTI





















Geçen hafta Eskişehir'deydim. Efendim benim bir yanım tatar kökenlidir yani hamur işleri düşkünüyüz.
Memlekete gidilirde mantı yenmezmi? Ablamlar hemen "hadi bugün mantı yapalım" dediler. Sonra da "aaaa  ama Vildan yiyemez "dediler. :(((
Vildan bunun altında kalır mı? :))  Çölyak olmak problem değil. Derhal unlar tedarik edilir ve mantıya girişilir. Yanlız benim bir şartım var dedim. Öncelikle mutfak ve tezgah benim, biliyorsunuz normal unun kesinlikle bulaşmaması lazım. Öncelikle benim mantım yapıldı tepsiye dizildi, ondan sonra normal mantı yapıldı. Pişirme de yine ben kendi kap kacağımı kullandım. Hatta biraz fazla oldu. Kalanıda dondurucuya koyup kaldırdım.
Malum mutfak kalabalıktı ama benim için çok iyi oldu ve rahatlıkla resimleri çektim. Resimlerde ki değişik eller aile efradının oluyor. Sağolsunlar herkezin eli değdi.
Sonuç mükemmeldi. Hatta bir kaç kişi benim mantının tadına bakıp yahu bu daha lezzetli ve hamuru daha güzel dedi.:))))))
Gelelim tarifimize.....

MALZEMELER
- 2 YUMURTA
- 100 gr PİRİNÇ UNU (piyale)
- 500 gr GLUTENSİZ UN (sinangil)
- TUZ VE ILIK SU

İÇ MALZEMESİ
- 200 gr KIYMA
- 1 KÜÇÜK SOGAN
- TUZ,KARABİBER

YAPILIŞI
ÖNCELİKLE İÇİNİ HAZIRLAYIP BİR KENARA KALDIRALIM. KIYMAYA SOĞANIMIZI İNCE OLARAK RENDELİYELİM. TUZUNU KARABİBERİNİ EKLEYİP KARIŞTIRALIM.




HAMURU İÇİN HAMUR KABIMIZI ALALIM. PİRİNÇ UNUMUZU GLUTENSİZ UNUMUZU DÖKELİM (unun 1 bardak kadarını açmak için ayıralım) ORTASINA YUMURTAMIZI KIRIP TUZUNU İLAVE EDELİM. SONRA SUYUNU AZAR AZAR KATARAK HAMURUMUZU YOĞURALIM.
HAMURUMUZU ÇOK İYİ YOĞURUYORUZ. ÇOK SERT DEĞİL AÇILABİLECEK KIVAMDA OLMALI.





YOĞURDUĞUMUZ HAMURUMUZU DÖRT PARÇAYA BÖLÜYORUZ. HER BİR PARÇAYI ELİMİZLE YUVARLIYORUZ.



YUMAKLARDAN BİRİNİ ALIP GLUTENSİZ UN SERPTİĞİMİZ TEZGAHIMIZDA AÇMAYA BAŞLIYORUZ. HAMURU YAVAŞ YAVAŞ OKLAVA İLE AÇIYORUZ. BU AŞAMADA DİKKAT HAMURU OKLAVAYA DOLAMAYIN. YERİNDE ÇEVİREREK AÇIN. ÇOK FAZLA İNCELTMEYİN PARÇALANMA RİSKİ VAR. YAVAŞ VE RAHAT BİR ŞEKİLDE AÇARSANIZ HARİKA OLUYOR.



BAKIN HARİKA BİR MANTI YUFKASI OLDU.. GELELİM KESMEYE....
HAMURUMUZU ENLEMESİNE VE BOYLAMASINA ŞERİTLER HALİNDE KESEREK KARE PARÇACIKLARA BÖLÜYORUZ.
KARE PARÇACIKLARIN İÇİNE MALZEMEMİZDEN KOYUYORUZ. MANTIMIZI İSTEDİĞİMİZ BİÇİMDE KAPATABİLİRİZ. İSTER DÖRT UCUNU BİR ARAYA GETİREREK, İSTER ÜÇGEN ŞEKLİNDE KAPATIP ŞAPKA GİBİ İKİ UCUNU BİRLEŞTİREBİLİRİZ. TERCİH SİZE KALMIŞ. BENİMKİNDEDE HERKES DEĞİŞİK KAPATMIŞ..:))



HAMURUN KENARINDA KALAN KÜÇÜK PARÇACIKLARI ÇORBA YAPMAK İÇİN AYIRABİLİRSİNİZ.
HAZIRLANAN MANTI HAMURLARIMIZI BİR TEPSİYE ALIYORUZ.
HEMEN BİR TENCEREDE SUYUMUZU KAYNATIYORUZ. KAYNAYAN SUYUMUZA BİRAZ TUZ ATTIKTAN SONRA  MANTI HAMURLARIMIZI İÇİNE BIRAKIYORUZ. HAMURLAR SU YÜZÜNE ÇIKMAYA BAŞLADIĞINDA PİŞMİŞ OLUYOR. YİNEDE DAMAK ZEVKİNİZE GÖRE BİR TANE ALARAK BAKIN PİŞME AYARI SİZE KALMIŞ.





BENİM MANTIM HAZIR..... ÜZERİNE SARIMSAKLI YOĞURT DÖKÜYORUM. KIRMIZI BİBERLİ YAĞIMI ÜZERİNDE GEZDİRDİKTEN SONRA BİRAZ NANE SERPİYORUM. YEMEYE HAZIR. İŞTE BU KADAR...
HADİ SİZLERE KOLAY GELSİN. ÇOK KOLAY ÜŞENMEYİN DENEYİN.  HARİKA OLDU..:)))










31 yorum:

  1. vildan hn.mantı super oldu oğlum çölyak hastası oğlum da çok beğendi ben oğlumdan daha çok beğendim ve tarifsiz bir mutluluk yaşadım yaptığım gün size sürekli dua ettim ediyorumda bu tarifler bir harika ALLAH razı olsun sevgiler (elif emmioğlu Adana)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim, ellerine ve yüreğine sağlık. Böyle geri dönümler olduğunda çok seviniyorum. Dileğim tüm çölyaklıların özlem duydukları herşeyi yapıp yiyebilmeleri. Seni ve oğlunu çok öpüyorum..:)

      Sil
  2. Vildan teyze merhaba,
    Ben adana 'dan Mert Emmioğlu çiğ köfteye bayılıyorum çölyak olduğum için yiyemiyorum varsa tarifini yazarmısınız.
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, Adanalı olurda çiğköftesiz olur mu? Merak etme becerikli annen onuda yapacaktır sana.
      Çiğ köftenin tarifi aynı yanlız bulgur yerine Karabuğday kullanılacak. Karabuğday YAR marka olan glutensizdir. Karabuğdayı önce kahve değirmeninde biraz öğütün ve bulgur yerine kullanın. Kolay gelsin..:)

      Sil
  3. vildan hanim allahim sizden razi olsun uzun ömürler versin rabbim . faydali oluyosunuz inan cok dua aliyosunuz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahım sizlerden de razı olsun. Biz özel bir aileyiz..:)

      Sil
  4. canim vildan hanim bu hamuru ben tutturamadim .. acaba neden hep yapisti yufka acamadim dagildi falan acaba tarifde unuttugunuz bir sey mi var..simdiden tesekürler................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarif her zaman uyguladığım tarifdir. Pek çok arkadaş da başarılı oldular. Sanırım sen hamurun kıvamını ayarlıyamadın. Resimli detayları bunun için veriyorum. Hamur resimdeki kıvamda olacak suyunu ona göre ayarlamanı tavsiye ederim. Yılmak yok, mutlaka başaracaksın eminim.
      Şimdiden kolay gelsin..:)

      Sil
  5. fatimana sagdic8 Aralık 2012 13:55

    vildan hanim glutensiz baklava tarifini denedim cok güzel oldu allah sizden razi olsun rabbim hayirli uzun ömür versin...cok faydalisiniz inanin aksamdan beri size dua ediyorum......resullah efendimiz söyle buyurmus : insanlarin en hayirlisi insanlara en faydali olandir....allahim insallah sifanizi verir..inanin sayfanizdan cok faydalaniyorum..bu gün bende bir tesekür etmek istedim...eksik olmayin...........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağolun. Rabbim cümlemizin yardımcısı olsun. Siz kardeşlerime bir parça olsun yardımcı olabiliyorsam ne mutlu bana. Bizler özel ve büyük bir aileyiz.. Esenkalın..)

      Sil
  6. vildan hanim bugün mantiyi denedim gercekten cok güzel oldu, afiyetle yedim. Allah ne muradiniz varsa versin,uzun zamandir cok özlemistim. favori yemegimdi manti benim. tesekürler.....iyiki varsiniz ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesine güzel geri dönümler olduğunda inanın çok seviniyorum. Afiyet olsun.. Çölyaklılar hiç bir şeyden mahrum kalmamalı...Sizlerde iyiki varsınız..

      Sil
  7. fatimana sagdic4 Ocak 2013 15:42

    bunu bende denicem cok nefis görünüyor....elinize saglik

    YanıtlaSil
  8. bana yumurta da yasak acaba hamuru baska nasil tutturabiliriz.? bende cok seviyorum ama tutturamiyorum ya.!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutfakta çareler tükenmez...
      Yumurta yerine keten tohumunu öneririm.
      1 yemek kaşığı keten tohumu ve 5 - 6 yemek kaşığı suyu blenderdan geçirin. Oldukça koyu bir sıvı elde edeceksiniz. Bu bir yumurta yerine geçiyor.
      Yada Ksantan Gam kullanacaksınız 1 yemek kaşığı.

      Sil
  9. Blogunuzu bugun buldum ve bayildim! Tum tariflerinizi denemek istiyorum. Henuz bir haftadir ben ve oglum glutensiz diyete basladik. Ozellikle ufaklik keksiz kurabiyesiz yapamiyor. Hazirlarini aldim ama kendim de yapmak istiyorum. Benim icin ise en onemli seyler manti ve borekti, baktim ki siz hepsinin tarifini vermissiniz :)

    Bir sorum var. Gordugum kadariyla (henuz herseyi okuyamadim tabii) keklerde xantan gum veya guar gum kullanmamissiniz. Bu hazir glutensiz un kullandiginiz icin mi, yoksa tatlilarda kullanmak gerekmiyor mu, icinde bol yumurta ve seker oldugu icin?

    Tesekkurler, Floransa'dan selamlar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba canım, sana ve oğluna aramıza hoşgeldiniz diyorum. Hazır yiyecekleri glutensiz bile olsa mümkün olduğunca tüketmemenizi tavsiye ediyorum.
      En güzeli ve sağlıklısı evde kendinizin yapmasıdır. xanthan gum kıvam arttırıcı katkı malzemesidir. Aynı zamanda Gluten yerine geçtiği için kullanıyoruz. Özellikle hamurlarda açma işini kolaylaştırdığı ve esneklik verdiği için kullanıyoruz.
      Sonuçda oda katkı malzemesi kullanmak şart değil. Her zaman söylüyorum kullanmasanızda olur.
      Haklısınız Kek, pasta ve kurabiyelerde kullanmıyorum.
      Esenkalın...:)

      Sil
  10. fatimana sagdic12 Mart 2013 15:14

    gercekten vildan hanim faydali birisi bende sik sik bu bloga girer fikir alirim..allah razi olsun...

    YanıtlaSil
  11. su mantinin görünüsüde tatida bu güzel oluyo denedim harika sonuc aldim daha yapmayanlara duyurulur...

    YanıtlaSil
  12. sonunda ben de bu mantıyı yaptım. hamuru çok kalın açmama, mantıları iri kesmeme ve çoğunlukla ağızlarını kapatamamaktan dolayı eciş bücüz şekillerde mantılar elde etmeme rağmen, harika bir hamuru oldu. büyük bir afiyetle yedik. benimde mantım arttı. buzdolobında renk değiştirdi ve biraz sertleşti hamuru. daha sonra kullanmak üzere mantıyı nasıl saklamak gerekir? dondurucuya atınca birbirine yapışmıyorlar mı? teşekkür ederim. gül çalışkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eline sağlık canım. Mutlaka harika olmuştur. Zamanla çok daha güzelleşecektir. Her işin acemiliği olur.
      Saklama işine gelince, buzdolabında değil dondurucuda saklamak gerekiyor. Hepsini poşete koyarsan yapışır. Bu yüzden benim metodum şu. Saklayacağımız mantıları dondurucuya sığacak büyüklükte bir tepsiye diziyoruz (birbirine yapışmayacak şekilde) tepsiyle dondurucuya koyup donduruyoruz. Hamurlar şertleşince çıkarıp poşete koyuyoruz. Hamurlar şertleştiği için birbirine yapışmaz. Bu şekilde istediğiniz kadar saklayabilirsiniz. Kolay gelsin..

      Sil
  13. etini bol koyarsaniz.....daha hic anlasilmiyr glutensiz un diye...sik sik yaparim....

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Vildan Hanim,
    Masallah cok beceriklisiniz ellerinize saglik.Ben manti yapabilicegim konusunda umutsuzdum sizin blog da gorunce bi hayli sasirdim.Turkiye de de Glutensiz diyet noktasinda bayagi gelismeler var cok mutlu oldum tariflerinizi gorunce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.. İnanın çölyak olmadan önce hamur açmışlığım yoktu. Zamanla herşey oluyor. Deneye deneye her şeyin yapılabileceğini gösterdim ben sadece. Sizin benden çok daha iyi şeyler yapabileceğinize inanıyorum. Sevgiler..:))

      Sil
  15. Nur.......
    Vildan hanimm bugun deniycem ..hamurunuzu yapip bardakla yuvarlak kesip icine soganli ispanakli tavuklu harc koycam uzerine sarimsakli yogurt..ne derdiniz..yanlz korkuyorum hamur bu kivamda tutar demi tam..bi de goldanin ununu kullanacagim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korkmadan deneyebilirsin canım çok güzel olacağına eminim. Yanlız hamur benim tarifimle olmalı. Golda un ile bu tür hamurlar olmaz. Bu tür açılan hamurlarda sinangil, metvak ve İHE unlarını tavsiye ediyorum. Kolay gelsin.:)

      Sil
  16. Vildan hanım merhaba
    Ben daha yeni deneyebildim. Ama süper oldu. Bu güzel tarif için çok teşekkürler
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Merhaba,
    Tarifleri paylaştığınız çok teşekkür ederim.4 yaşındaki kızımın gözlerindeki mutluluğu görmenizi isterdim.
    İyiki varsınız,iyiki bulmuşum sizi.
    Ailemizden kocaman sevgiler size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha çok sevindim canım..:) Kocaman öpüyorum hepinizi..:)

      Sil

Dostlarım, yorumlarınız benim için çok önemlidir.

Blog hesabı olmayan dostlar;
Yorum yazmak isterseniz, Yorumlama biçimi yazan kutucuk da "Anonim" bölümünü işaretledikten sonra yorumunuzu yazabilirsiniz. Adınızı yazarsanız sevinirim, Sevgiyle..:)))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...